środa, 11 października 2017

Zupa krem z dynii

Od babci jakiś czas temu przywiozłam dość sporą dynię. Zastanawiając się i równocześnie przeglądając internet postanowiłam zrobić zupę krem. Znalazłam bardzo prosty przepis na przeeeepyszną zupę. Skorzystałam z tego przepisu.
Na prawdę polecam wszystkimi małym i dużym łakomczuchom.



Składniki:
1 kg dynii
1 marchew
1 cebula
2 ząbki czosnku
3 szkl bulionu drobiowego
sól
pieprz
2 łyżki oliwy z oliwek
ewentualnie 4 łyżki śmietany 18%

Przygotowanie:
Dynie obieramy, usuwamy pestki, kroimy na kawałki. Marchewkę, cebulę i czosnek obieramy i kroimy na mniejsze części. Wszystkie składniki przekładamy do garnka z grubym dnem, dodajemy oliwę i podsmażamy stale mieszając przez mniej więcej 3 minuty. Warzywa zalewamy bulionem i gotujemy pod przykryciem ok. 30 minut. Po tym czasie warzywa powinny być miękkie. Całość rozdrabniamy blenderem aż zupa nabierze konsystencji kremu. Doprawiamy solą i pieprzem.





2 komentarze:

  1. Takiego mega jesiennego przepisu mi brakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zupa z dyni to klasyk - aż mi się zachciało taką też ugotować ;-)

    OdpowiedzUsuń