czwartek, 22 lutego 2018

Zebra z białek

Po upieczeniu pączków na Tłusty Czwartek została mi spora ilość białek i zastanawiałam się jak je wykorzystać. Przeszukałam internet i trafiłam na bloga Amatorka Kuchenna gdzie znalazłam przepis na Zebrę z białek i postanowiłam go wypróbować.


Niestety zdjęć brak bo tak wszystkim domownikom zasmakowała.



Składniki:

12 białek
200 g cukru
200 g masła

300 g mąki + 4 łyżki
4 łyżki kakao
szczypta soli
2 łyżeczki proszku do pieczenia


Przygotowanie:

Masło rozpuszczamy i studzimy. Białka ubijamy ze szczyptą soli, pod koniec stopniowo dodajemy cukier nadal miksując. Mąkę przesiewamy z proszkiem do pieczenia i partiami dosypujemy do białek i delikatnie mieszamy łyżką. Do wymieszanych białek z mąką dolewamy małym strumieniem ostudzone masło i mieszamy.
Ciasto dzielimy na dwie części. Do jednej dodajemy 4 łyżki kakao a do drugiej 4 łyżki mąki.  Tortownicę wykładamy papierem do pieczenia, na zmianę łyżka wykładamy ciasto, raz jasne raz ciemne. Ciasto pieczemy w 180 stopniach ok 50 minut.

Po upieczeniu udekorować według uznania.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz