czwartek, 24 lipca 2014

Ptasie mleczko

Kaprysem na dziś było coś słodkiego i szperałam po różnych gazetkach, zeszytach szukając czegos słodkiego co mogłabym zrobić, nawet siostry się pytałam i doradzała mi i w pewnym momencie przypomniałam sobie o tym placku i postanowiłam go zrobić. Jest pyszne delikatne i dobre na słoneczne, upalne dni.

Składniki:

Biszkopt:
4 jajka
3/4 szkl cukru
po 1/2 szkl mąki pszennej i ziemniaczanej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki kaka0

Masa:
2 galaretki truskawkowe
200 ml śmietanki 30%

Przygotowanie:

Białka ubić, dodać cukier i dalej ubijać. Dodać żółtka i pozostałe składniki i wszystko połączyć. Piec ok. 30 minut w temperaturze 170 st. W czasie kiedy się piecze biszkopt, przygotowac galaretki z mniejszej ilości niż jest na opakowaniach, ja zrobiłam dwie galaretki w 0,5 l wody i odstawić do ostygnięcia. Wyciągnąć balchę z biszkoptem i odstawić do ostudzenia. Ubić śmietankę dodać połowę zimnej galaretki i wymieszać do połączenia się, odstawić na chwilę, gdy troszkę stężeje wylewać masę na zimny biszkopt, wstawić do lodówki do całkowitego stężenia się masy, drugą połowę galaretki również wstawić do lodówki by stężała. Gdy galaretka stężeje pokroić ją w kostkę i wyłożyć na stężałą masę.

Smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz